האם ניתן לעבוד מהבית כשכיר?

 לעבוד מהבית כשכיר
מרבית תושבי המדינה שעובדים, הם שכירים. במעמד זה הם נדרשים להגיע אל מקום העבודה שלהם, לבצע את העבודה, ואז בתום היום הזה לשוב הביתה. האם ניתן להישאר שכיר ובכל זאת לעבוד מהבית?

על אף היתרונות הרבים בעבודה מהבית, לא רק עבור העובד, אלא גם עבור המעסיק, הרי שארגונים רבים, ומעסיקים רבים, עדיין לא בשלים ליישום הרעיון הזה. המודעות לנושא הולכת וגוברת, ויש מדינות שאימצו את המודל בצורות שונות. בישראל הנושא עדיין בתחילת דרכו, אבל נראה שבכל זאת יש על מה לדבר. אם אתה עובד בארגון גדול, בעבודה במשרד שכרוכה ברובה בפעילות מול מחשב, הרי שאין מניעה טכנית שתבצע בדיוק את אותו הג'וב מהמחשב שלך בבית.
 השיטה הטובה ביותר לעובד שכיר לעבוד מהבית היא להציג בקשה למעסיק שלו לעבודה חלקית מהבית.

אתה מבין אם תיגש לבוס שלך ותגיד שאתה מעכשיו והלאה מעוניין שלא להגיע יותר לארגון, ולבצע את כל המשימות ממקום מגוריך, רוב הסיכויים שתתקל בהתנגדות, ולא תשיג את מטרתך. המנהל שלך ייראה בזה סוג של איום, הוא יחשוש מכך שלא תהיה לו שליטה על עבודתך ועל הביצועים שלך. הוא אולי יחשוד בך שאתה מנסה להתחמק מעבודה, והוא יעדיף שלא לאשר את בקשתך. מצד שני אם תציג לו את העניין באור אחר, אתה תגדיל במידה רבה מאוד את הסיכוי להיענות חיובית. ראשית, צריכה להיות לך סיבה טובה באמת, סיבה אמיתית לכך שאתה מעוניין לבצע את המשימות ממקום מגוריך. ישנם מצבים בחיים שמתעורר צורך אמיתי לעבוד מהבית, לדוגמה אישה שילדה את התינוק הראשון שלה, וסיימה את חופשת הלידה, מעוניינת להמשיך להישאר בבית ולטפל בתינוק לחודש אחד נוסף. או גבר שאשתו לא מרגישה טוב לתקופה ממושכת והוא מעוניין להיות יותר בבית. לא משנה מהי הסיבה, כל עוד תציג סיבה הגיונית ותבקש באופן חלקי לעבוד מהבית, הסיכוי שבקשתך תאושר תגדל פלאים.



המפתח הוא תמיד לבקש לעבוד מהבית באופן חלקי. יומיים בשבוע להישאר בבית ולבצע את המשימות. או במקרה של האישה היולדת, להישאר חודש נוסף בבית ולבצע את העבודה מהדירה, במקום לצאת בכל יום לעבודה ולחזור. כל זה קשור לגמישות בעבודה, אז כאשר אתה משוחח עם המנהלת שלך תעלה את הנקודה הזאת שחשוב לך בתקופה זו של החיים שתהיה לך יותר גמישות בעבודה. כאשר בקשתך תאושר, תשקיע בעבודה מהדירה שלך ותוכיח שאתה מספיק הרבה יותר מאשר במקום בעסק עצמו, זה עשוי לעבוד כל כך טוב שייתכן שבוס שלך כבר יבקש ממך לעבוד במשרה מלאה מהבית.