מדוע אנשים רוצים לעבוד מהבית?

 לעבוד מהבית
יותר אנשים עובדים מהבית
בעבר לא היה קיים מושג כזה של לעבוד מהבית, אך בשנים האחרונות הרבה מאוד אנשים ברחבי העולם כבר עובדים מהבית. הם אינם יוצאים אל הדרכים, לא נתקעים בפקקים. למעשה הם מתעוררים, ועושים כל מה שאדם אחר שהולך לעבודה עושה, חוץ מהשלב של לצאת מהבית. גם הם שוטפים פנים ומצחצחים שיניים, גם הם שותים כוס קפה ואוכלים ארוחת בוקר קלה, גם הם מתלבשים ליציאה מהבית, אבל ההבדל הוא שהם לא יוצאים החוצה. בבריטניה לבדה מאות אלפי אנשים עובדים מהבית. מדוע האנשים הללו כל כך מעוניינים לבצע את עבודתם ממקום מגוריהם?



הסיבה הראשונה הנראית לעין היא נסיעות רחוקות אל מקומות עבודה הממוקמים בדרך כלל במרכזים הגדולים של הערים הגדולות. בישראל אנו יכולים לראות שמרבית מקומות העבודה מרוכזים בתל אביב, כך אדם שמתגורר באשקלון או אשדוד ייאלץ לבזבז זמן רב בנסיעות בדרכים. אם מישהו עובד בתל אביב ומתגורר בירושלים, הרי שהמשימה להגיע אל העבודה ולחזור ממנה, היא משימה מתישה למדי, וגוזלת הרבה מאוד זמן. הבה נתבונן בסיטואציות הבאות – שהן מציאותיות לחלוטין ומתרחשות בפועל – את נוסעת ברכבך לעבודה ופתאום מגלה שיש תקר בגלגל – עיכוב של חצי שעה בערך. הרכב פתאום נתקע - עיכוב של יותר משעה לעבודה ועגמת נפש רבה. את נוסעת באוטובוס לעבודה, והתנועה פתאום מאטה ונעצרת לחלוטין, מסתבר שכרגע התרחשה תאונת דרכים, וכל התנועה תקועה שעה ארוכה, אף אחד לא זז ולא יכול להתקדם. בחזרה מהעבודה הביתה האוטובוס לא הגיע בזמן , ולכן מאוד עמוס וצפוף באוטובוס, את נדחקת בין הרבה מאוד אנשים שבקושי יש להם מקום לעמוד. סיטואציה לא נעימה לעמוד כך במשך ארבעים דקות רצופות. אבל זאת הבעיה הקטנה. מילא שעמוס ולא נוח, אבל האיחור של האוטובוס יוצר לך בעיה חדשה, היית צריכה להוציא את הילד מהגן בשעה 16:00, ועכשיו אין סיכוי שתגיעי בזמן. יום חורפי וקר, גשם זלעפות בחוץ, ערפל כבד, בקושי אפשר לראות כמה מטרים קדימה. את מרגישה שאתה מסכנת את חייך כדי להגיע אל החברה בה את מועסקת. כל זה עלול להיות מאוד מתסכל.

עבודה מתוך הבית מבטלת את החשיבות של מקום המגורים של האדם, ופותחת לו אפשרויות רבות. ללא ספק התפתחות הטכנולוגיה, האינטרנט המהיר, והאפשרות לשלוח קבצים גדולים במהירות הברק, הם אשר פתחו את הצוהר לאופציה לעבוד מהבית. אם ניקח לדוגמה גרפיקאית שמבצעת עבודות של עטיפות דיסקים לזמרים ועובדת עם מספר חברות תקליטים. היא יכולה להתגורר בצפון הארץ ולעבוד ממקום המגורים שלה על הפרויקטים שמעבירים לה באמצעות האימייל. היא מבצעת את העבודות ומחזירה אותם באימייל. שולחת חשבונית בדואר, ומקבלת תשלום בצ'ק עבור ביצוע עבודתה. אם היא עצמאית הרי שהיא גם חוסכת הרבה מאוד הוצאות של שכירות משרד יקר, מכיוון שהיא אינה משלמת אגורה נוספת עבור סביבת העבודה.



אם אתה יזם והקמת אתר מצליח באינטרנט, שמושך בכל יום עשרות אלפי גולשים, הרי שזה ממש לא משנה מהיכן אתה מריץ את העסק הזה. אתה יכול להיות בכל מקום בארץ. למעשה אתה יכול לשבת בחוף הים עם הלפטופ שלך ולבצע את העבודה. אתה הוא זה שקובע את לוח הזמנים לעבודה, כל עוד אתה אכן עומד בזה. שבוע עבודה סטנדרטי כולל 40 שעות שבועיות, ו 160 שעות חודשיות. בשעה שאתה צריך לעבוד 5 ימים בשבוע, הרי שהשעות בהן תבצע את העבודה לא חייבות להיות אחידות. לדוגמה, אורית קבעה סדר זמנים כזה:

ימים ראשון שני ושלישי – שמונה עד ארבע

ימים רביעי וחמישי – שתים עשרה בצהריים עד שמונה בערב.

היא פשוט סידרה את שעות העבודה שלה על פי לוח הזמנים שמתאים לה. מכיוון שבימים רביעי וחמישי היא מבלה בקאנטרי קלאב, מ 8 בבוקר עד 10:30, היא מעדיפה להתחיל לעבוד ב 12 בצהריים לסיים בשעות הערב. כל עוד היא עומדת בלוח הזמנים הזה, ומוציאה אותו לפועל, אז אין שום בעיה. מה שזה נותן לה זה גמישות.

בשעה שישנם עובדים המקבלים רכב פלוס מקום חנייה ממקום עבודתם, הרי שמרבית העובדים אינם נהנים מהפריבילגיה הזאת. אם אתה מגיע ברכבך הפרטי, הרי שיש לך הוצאות מרובות, של דלק יקר, שחיקה מהירה יותר של כלי רכב, ולכן איבוד מערכו, הוצאות חנייה, והוצאות תחזוקה לרכב. העבודה מהבית חוסכת את כל ההוצאות הכבדות הללו, ומשחררת לך כסף זמין נוסף.