עקרונות חשובים בעבודה מהבית

 עבודה מהבית
הסוד בעבודה מהבית הוא לארגן מראש את היום שלך, לתכנן ערב לפני את היום הבא. אתה פשוט כותב את כל המשימות שעליך לבצע ביום המחרת. אבל זה לא מספיק, עליך גם לתזמן את המשימות, לשים להם לוח זמנים. אם יש לך פרוייקט דחוף שאתה חייב לסיים מוקדם, תתחיל בפרוייקט הזה, אולי אתה צריך ביום מסויים להתעורר מוקדם מהרגיל כדי להספיק לסיים משהו בהול. כדאי שתתכנן את זה מראש. החסרון העקרי בעבודה מהבית הוא מחסור במסגרת מוגדרת מראש, אשר גורם לטשטוש בין הגבולות. אם יש לך סידורים אישיים דחופים, בסדר גמור, זה חשוב לעשות אותם, ומן הראוי שתבצע אותם, אבל קבע להם מסגרת זמן. ורצוי שמסגרת הזמן תהיה מעבר לשעות העבודה המקובלות, כלומר לאחר שסיימת 8 שעות עבודה סטנדרטיות.
אנשים שעובדים מהבית נוטים להזניח את עצמם. כאשר בן אדם קם בבוקר, ויודע שעליו לצאת אל מקום עבודתו, סביבת עבודה עם הרבה מאוד אנשים. הוא יודע שהוא הולך ברחובות העיר, באופן טבעי אינסטינקטיבי הוא דואג להתגלח, להתבשם, להתלבש באופן הולם, ויוצא לעבודה. לעומת זאת, אדם שמתעורר בבוקר, מדליק את המחשב, ומתחיל לעבוד נוטה לוותר על הפרטים הללו. הוא לא מתגלח, נשאר לבוש בבגדים שאיתם ישן את שנת הלילה, ובמקרים מסויימים אפילו שוכח לצחצח שיניים. אל תעשה את זה, זוהי מלכודת ידועה ונפוצה בקרב אנשים המבצעים עבודתם מהבית. תתייחס לעבודה שלך כמו כל עבודה אחרת, זאת אומרת, להתגלח (ואם את בחורה – אז כן, להתאפר), להתלבש היטב, ואז להתחיל את יום העבודה שלך, זה בהחלט יעניק לך הרגשה שונה לגמרי – אני קורא לזה להתלבש לפעולה. אתה תגלה שהביצועים שלך יהיו הרבה יותר טובים, הספק העבודה יהיה הרבה יותר טוב, והתוצאות לא יאחרו להגיע. אתה תרגיש טוב עם עצמך, ולא תהפוך להיות מהאנשים המוזנחים הללו שיושבים לא מגולחים ולא מסודרים מול המחשב שלהם, ונראים לא טוב. וכן, תהיה לזה השפעה דרמטית על הרווחים שלך.



חשוב שהעבודה תתבצע בחדר נפרד בבית. זה צריך להיות חדר עבודה, אבל ניתן להסב כל חדר שיש בו דלת לחדר עבודה. בני הבית יודעים שבשעות העבודה אין להם רשות להפריע לך, אלא אם כן באמת מדובר במקרה חירום יוצא דופן. חדר ייעודי לנושא זה בלבד, ייצור את הסביבה והאווירה המתאימה לאפשר לך לעבוד ביעילות ובאפקטיביות מירבית.