האינטרס של המדינה לעידוד העבודה מהבית

 עידוד העבודה מהבית
למדינה עצמה, לתושבים ולאזרחי המדינה יש אינטרס מובהק בעבודה מהבית. שיטה זו תגרום לצמצום התנועה בכבישים, זה אומר פחות זיהום אוויר, פחות תאונות דרכים, פחות אובדן של שעות עבודה אבודות במשק. זיהום האוויר הוא אחד הגורמים לחור שבאוזון, ולהתחממות כדור הארץ. בשעה שכולם מדברים על מיחזור אקולוגיה ואנרגיה ירוקה, הרי שאנו מאבדים את עצמנו לדעת עם כמויות האדירות של בנזין דלק שאנו משחררים אל האוויר. דבר נוסף, ברגע שהרבה מאוד אנשים יעבדו מהבית, הרי אלה שלצורך עבודתם אין להם בררה אלא לנסוע בכבישים, ייהנו מזה אף הם. מכיוון שהכבישים יהיו פחות עמוסים, והתנועה תזרום בחופשיות. כמה פעמים אמבולנס חרום או רכב של מכבי אש, נאלץ לפלס לו דרכו בדרכים עמוסות כמעט בלתי אפשריות לנסיעה? אותו אינסטלטור שמגיע ללקוחות ,ייהנה מדרך חופשית, רגועה יותר ובטוחה יותר. אותה אחות הנוסעת אל עבודתה בבית החולים, תיהנה מתחבורה זורמת ותנועת כלי רכב דלילה, שתאפשר לה להגיע במהירות ובבטיחות.



תאונות הדרכים הפכו להיות מכת מדינה, מעבר לצער ולכאב האנושי שהן גורמות, הרי שגם בהיבט הכלכלי נגרם נזק רב למדינה. המשמעות של נפגעים רבים בתאונות דרכים היא עומס אדיר על בתי החולים ומערכות הבריאות, שממילא קורסות וזועקות כבר שנים על מחסור וחוסר יכולת לעמוד בעומסים. זה יחסוך הרבה מאוד כסף למדינה, וכמובן גם חיי אדם. אינטרס נוסף הוא השתחררות מהתלות במדינות ערב המספקות נפט. המערב כבר שנים ארוכות תלוי במדינות אלו, בגלל מאגרי הנפט המצויים ברשותם. צריכה מופחתת של נפט (דלק) תקטין את התלות במדינות אלה. הדבר הבא הוא, ואני לא יודע אם זה אינטרס של המדינה, אבל ללא כל ספק אינטרס של האזרחים. הרי ידוע שכל מוצר מחירו נקבע על פי היצע וביקוש, כאשר הביקושים לדלק יירדו, סביר שלא יירחק היום שגם המחירים יירדו, כך כוחות השוק עובדים, ואלו הם חוקי הכלכלה.