האינטרס של המעסיקים לעבודה מהבית

 מקום עבודה
אף על פי שחברות גדולות ומעסיקים רבים עדיין לא מאפשרים לרוב המכריע של עובדיהם לעבוד מהבית. הרי שאנו רואים כבר היום שבמקרים חריגים, אכן ניתנת האפשרות לעשות זאת, אפילו כאשר מדובר בארגונים גדולים. הטכנולוגיה קיימת, החומרה קיימת והתוכנה קיימת. אפילו כל אמצעי אבטחת המידע וההצפנה קיימים. כך שאין בעיה לשמור על סודיות המידע בארגון אפילו שהמטלות מתבצעות מביתו של המועסק. האינטרס של המעסיקים לאפשר ליותר עובדים לבצע את המשימות היומיות ממקום המגורים שלהם, הוא אינטרס כלכלי טהור - ראשית מדובר בחסכון של מקום. ידוע שכל מושב במשרד עולה כסף לחברה. מדובר במשרד, או בחלל בתוך משרד, בריהוט הכולל שולחן משרדי וכסא תואם, ציוד היקפי, טלפון צמוד. מערכות מזגן שפועלות בקיץ, ומערכות חימום והסקה שפועלות בחורף. חברות רבות צומחות גדלות וזקוקות לבניינים גדולים יותר, ולמשרדים עם יותר מקומות, הן שוכרות עוד ועוד משרדים בנוסף לבניין הראשי של החברה. או שעוברות לבניין הרבה יותר גדול ויקר. אילו נערכו והשקיעו במערכת המאפשרת לעובדיהם לבצע את העבודה מביתם, הרי שהיו חוסכים הרבה מאוד כסף.



בנוסף לכך, הארגון חוסך בתשלומי נסיעות, השתתפות בארוחות לעובדים אשר עושים שעות נוספות, וחוסך מקומות חנייה יקרים. מעסיק או ארגון המאפשרים למי שמצטרף לשורותיהם את האופציה לעבוד מביתם, נחשבים לארגונים אטרקטיביים יותר, ויש להם יתרון יחסי מבחינת גיוס הון אנושי, מכיוון שחברות מסחריות אלה מעניקות את אחד הדברים האטרקטיביים ביותר עבור כל עובד – והוא גמישות. נשים רבות מהססות אם לעבוד במקום עבודה מסוים מהסיבה שיש להן ילדים שצריך ללוות לגן ,ולהחזיר מהגן. מקום תעסוקה שמאפשר להם לעבוד מהבית פותר להן את הבעיה.

נשאלת השאלה אם כל כך הרבה יתרונות טמונים במתן אפשרות לעבוד מהבית, מדוע מעט ארגונים עושים זאת? ראשית, חלק מהם כבר מאפשרים באופן חלקי לעבוד מהבית. כלומר, כאשר מתעוררת בעיה אמיתית אצל מועסק ספציפי, אשר מונעת ממנו, או מקשה עליו בתקופה מסוימת להגיע לעבודה, הוא יכול להגיש בקשה, ולאחר אישורה, לעבוד מהבית לפרק זמן של חודש, חודשיים או יותר, אשר אושרו לו. 

הבעיה של מרבית הארגונים היא שהם עדיין פועלים לפי התפיסה הישנה שבה העובדים מגיעים אל מקום העבודה, המהפכה מתחילה בראש, בתפיסה ובמחשבה. לאחר שהקרח הזה יישבר, יתחיל גל קטן של עובדים מהבית, אשר רק יילך ויתעצם. ארגונים יאפשרו לחלק מעובדיהן את האופציה לעבוד מביתם.