לעבוד ביעילות מהבית

לייעל את העבודה מהבית
אדם העובד בחברה גדולה ומוקף אנשים, מרגיש שהוא בעניינים. יש לו קשר יומיומי עם עובדים אחרים, הוא מרגיש חלק ממערכת גדולה, ויש לו מוטיבציה לבצע את המשימות העומדות בפניו, ועל כן הוא מניב תוצאות. אבל איך אדם העובד מהבית יכול להניב תוצאות טובות, כאשר הוא מנותק מסביבת הארגון הגדול,ואינו בא במגע יומיומי עם אנשים אחרים בארגון? האם באמת ניתן לבצע משרה מהבית ועדיין להספיק יותר אשר במשרד? לדעתי, בהחלט כן. יש הרבה מאוד אנשים שחוששים שמתוך ביתם הפרטי יהיו המון הסחות דעת, אולי הם פתאום יצפו בטלוויזיה, או שיגלשו באינטרנט, במקום לבצע את עבודתם. ומה קורה עם עובדים במשרד? כמה פעמים בסביבת עבודה זו, אנשים פתחו עמך בשיחה, שנמשכה וגלשה מעבר לזמן מקובל, כמה פעמים נסחפת בארוחת הצהריים, ובמקום חצי שעה, זה התארך כמעט לשעה? כמה פעמים אנשים הסיחו את דעתך מהמשימה שלה אתה מקדיש את מרצך? אני רוצה לומר לך כאן ועכשיו, במשרד יש הרבה יותר הסחות דעת.



אם אתה מסוגל לזהות מהן השעות שאתה במלוא הפונציאל שלך, זה עשוי לפעול לטובתך. יש אנשים המגיעים אל המשרד, ובשעה עד שעתיים הראשונות, הם לא מסוגלים לעשות כלום. הם פשוט שותים קפה, מתיישבים למחשב וגלגלי המוח שלהם לא נכנסים לפעולה. רק אחרי פרק זמן של כשעה וחצי הם מתחילים להיכנס לעניינים. לעומת זאת יש אנשים שבמיידית מסוגלים לעבוד במרץ על הבוקר, אבל אחרי ארוחת הצהריים, בסביבות השעה אחת וחצי, הריכוז שלהם יורד פלאים, ועד השעה שלוש וחצי בערך, הם משיגים מעט מאוד תוצאות. אדם מסוג זה למשל, שיעבוד בבית, ושמודע לשעות בהן הוא מפוקס יותר והשעות שהוא מפוקס פחות, יתכנן לו כך את יום העבודה, שהוא יתחיל לעבוד בשבע בבוקר עד השעה אחת במשך שש שעות רצופות. בשש השעות הללו הוא ישיג הרבה מאוד, מכיוון שאלה הן שעות השיא שלו. הוא יודע שאחרי ארוחת הצהריים הריכוז שלו שואף לאפס, אז בין השעות אחת וחצי לשלוש וחצי הוא פשוט ילך קצת לנוח, ולעשות דברים אחרים בבית שאינם דורשים מאמץ מנטלי כלשהו, כמו לשטוף כלים, או לנקות את הבית, אולי לצפות כמה דקות בטלוויזיה. הוא יכול לצאת החוצה לכמה דקות לטייל ולשאוף אוויר צח, ובשלוש וחצי, כאשר הראש שלו שוב נקי ופנוי, הוא יחזור שוב לעבוד למשך שעה או שעתיים, וכך ישלים את יום עבודתו, ויספיק הרבה יותר מאשר היה מספיק במשרד.




הנה משהו שאני עושה ועוזר לי להשיג יעילות מרבית - בכל ערב תקדיש עשר דקות לנושא תכנון יום המחר, כתוב את כל המשימות וכל הדברים שצריכים להיעשות על דף נייר טיוטה. עכשיו כתוב על נייר חדש את הפעילויות לפי סדר חשיבותן. למחרת בבוקר, שים את הדף הזה לידך פתוח ליד המחשב, זה יציג בפניך את מפת היום, ויחסוך לך הרבה מאוד זמן. אתה תגלה שבשיטה הזאת אתה הרבה יותר אפקטיבי, ומשיג הרבה יותר.