עבודה מהבית לגיל ארבעים וחמש פלוס

לעבוד מהבית אחרי 45
דווקא אנשים בגיל ארבעים וחמש ויותר מתחילים לגלות עניין אמיתי בנושא של עבודה מהבית. החברה שלנו סוגדת לנעורים. ייתכן שיהיה צורך במחקרים סוציו-תרבותיים על מנת להבין את התופעה, אחרת איך ניתן להסביר את העובדה שכחצי מיליון משכבת הגיל של 45 פלוס, אינם עובדים. על פי סקר שנערך לאחרונה עולה כי 90% מהמעסיקים נמנעים מלהעסיק עובדים חדשים בני ארבעים וחמש ומעלה.

הפרדוקס הגדול הוא שבדרך כלל מדובר באנשים שדווקא יש להם ניסיון רב ערך. אנשים שעבדו ברבות השנים, וחלקם אף היו עובדים מצטיינים. אם אתה או את כבר עברתם את העשור הרביעי לחייכם, על פי הסטטיסטיקה יש לכם מקום לדאגה. תוחלת החיים עלתה ואנשים מגיעים בקלות לגיל 80. כך שלגבר או לאישה אשר לא מצליחים למצוא עבודה בגיל ארבעים וחמש, יש עוד שלושים וחמש שנים שבהן, מה בדיוק הם אמורים לעשות. מה הם אמורים לעשות בכל כך הרבה שנים ללא תעסוקה? איך הם יקיימו את עצמם ואת בני ביתם. גבר אחד אשר הגיע לפת לחם מכיוון שבכל מקום עבודה דחו אותו מפאת גילו "המופלג " נאלץ לשקר את מעסיקו ולהציג את עצמו צעיר בעשר שנים. הוא התקבל לעבודה ועבד בה בחריצות במשך שלוש שנים רצופות, לשביעות רצונם של מעסיקיו, עד שבאחד הימים התגלה גילו האמיתי. העובד הזה פוטר מהעבודה בטענה שהוא שיקר למעסיק, וכך שוב מצא את עצמו מובטל, ואובד עצות כיצד לפרנס את משפחתו.


זה אבסורד שאנשים חכמים מוכשרים ובעלי ניסיון מוצאים את עצמם נדחים על ידי מעסיקים, אשר מעדיפים כוח אדם צעיר. דווקא האנשים הבוגרים יותר הם אנשים מיושבים יותר בדעתם, ויש להם את הזמן להשקיע בעבודה. לא שאני מזלזל בדור הצעיר, יש לי כבוד גם לצעירים, יש הרבה מאוד צעירים שהם עובדים מעולים, אלא שבאופן טבעי הם רוצים יותר לבלות, לעתים נוטשים את העבודה מיוזמתם מכיוון שהם רוצים לעשות טיול לחו''ל, או שלצאת ללימודים. כל זה לגיטימי בהחלט. אם כך מדוע מרבית המעסיקים נמנעים מלהעסיק עובדים מעל 45?


אני חושב שזאת תופעה עצובה. גם מי שכיום בגיל הרבה יותר צעיר, אז בעוד 10 או 15 שנה יגיע לגיל הזה, ומה אז הוא יעשה? אני כבר מזמן הבנתי שבמקום לנסות לחקור ולהבין מדוע התופעה מתרחשת, מוטב לעשות משהו בנידון. אתה לא יכול לשנות סדרים חברתיים, ואתה לא יכול להפוך את הקערה על פיה, אבל מה שאתה כן יכול זה להתחיל לבנות לך את העסק שלך. אם אתה עדיין עובד, אז אתה יכול להתחיל ולעשות זאת במקביל ליום עבודתך הרגיל, צעד אחר צעד, עקב בצד אגודל. אם אתה לא עובד, אתה יכול להשקיע בכך יותר זמן, ולהתחיל ליצור לעצמך עבודה מהבית, עסק מהבית אשר בסופו של דבר ישחרר אותך מהצורך להיות תלוי במעסיק זה או אחר. הפלטפורמה של האינטרנט עשויה לשחק לטובתך, ולפתוח לך אפשרויות חדשות שבעבר לא היו קיימות. בין אם לעבוד כמשווק תוכניות שותפים, או לבנות אתר נישה בתחום שאתה בקי בו. בין אם לבנות תוכנית לימודים בתחום מסוים, וללמד אחרים. האפשרויות הן רבות ומגוונות, וכל אחד יכול למצוא לו רעיון אשר מתאים לחוזקות שלו ולאופיו.

עבודה מהבית בעסק מצליח 

הכנסה פסיבית מהבית משוק ההון 

עבודה מהבית בניהול אמנים