אל תפיל את העבודה מהבית

כאשר התחלתי לעבוד מהבית לא חשבתי על כל הזוויות והאספקטים החשובים בעסק שכזה. קריאה במאמר זה תגן עליך מפני נפילות מיותרות בעבודתך מהבית. כמו כל מדיום אחר שהתפתח, גם המדיום של האינטרנט הפך עם הזמן למדיום מסחרי. בעבר בישראל היה אך ורק ערוץ 1 (כיום נקרא ערוץ 11 בממיר הדיגיטלי) מבית רשות השידור. הטלוויזיה בשעתו היתה נקייה מפרסומות ושידרה תכנים ותוכניות בלבד. כיום רק תעביר לערוץ 2 או לערוץ 10 ותגלה שקשה מאוד להתחמק מהפרסומות. אפילו ערוץ 11 שהיה בעבר נטול פרסומות, מפרסם שקופיות חסות.

כך גם רשת האינטרנט, יחד עם הצמיחה המסיבית שלה, הבינו חברות מסחריות שמדובר במדיום בעל עוצמה שניתן לרתום לצרכים מסחריים ולעשות ממנו כסף. כיום רשת האינטרנט מסחרית למדי, ובעתיד היא צפויה אפילו להיות עוד יותר מסחרית. מכיון שהמדיום הפך למסחרי נוצרו הזדמנויות רבות בעבור אנשים רבים. אך שלא כמו בטלוויזיה שהיא מדיום יקר מאוד, הרי שהאינטרנט נגיש עבור האנשים הפשוטים, גם עבורי וגם עבורך.

קיימים עסקים רבים מהבית המבוססים אינטרנט שמאחוריהם עומד עסק במודל המסורתי. מדובר בעסקים שהוקמו בעבר, או אפילו לפני מספר שנים. עסקים אשר הבינו שעליהם לייצג את העסק שלהם גם בחזית של הרשת העולמית. הגישה של מרבית העסקים הללו היא הקמת אתר שיהווה סוג של פרסום לעסק האמיתי בעולם האמיתי. ברוב המקרים האתר אכן מקדם את העסק המסורתי, בתנאי כמובן שיודעים לעשות זאת נכון.

עבודה בטוחה מהבית
אם אתה עובד מהבית, לא משנה מהו התחום, או הנישה שבה פועל העסק שלך, הרי שעליך לדאוג לאמצעי גיבוי, ולדאוג לפעולה שיטתית על מנת להפעיל את עסקיך באופן בטוח. אני זוכר כאשר כתבתי מוצר אינפורמציה מבריק שמלמד כיצד לאלף כלב וללמד אותו כיצד לשבת. זה היה חומר יוצא מן הכלל, ואני יודע שהרבה מאוד אנשים היו מעוניינים לקרוא את הספר הזה כדי לדעת כיצד לעשות זאת. בשעתו לא ייחסתי כל חשיבות לגיבויים, עד שיום אחד המחשב שלי פשוט שבק חיים. ראיתי מול עיני מסך שחור. התברר שהדיסק הקשיח נפל, לא האמנתי למראה עיניי, ולמשמע אוזניי, כאשר הטכנאי אמר לי שכל מה שהיה על הדיסק הקשיח הלך לאיבוד. למדתי על בשרי עד כמה חשוב לבצע גיבויים. כל עבודתי ירדה לטמיון, ספר שלם.

כיום אני מבצע גיבויים פעמיים בשבוע לחומר החדש, ופעם בחודש לחומר כולו. אילו נקטתי בשיטה הזו בשעתו הרי שהספר של ה 91 עמודים היה נשמר על אמצעי הגיבוי והייתי מסוגל די מהר לחזור לעניינים. במקרה הגרוע ביותר הייתי מפסיד שניים שלושה עמודים, בפער שבין הגיבויים. אתה מבין זה לא המחשב עצמו שחשוב, זה לא המחשב עצמו ששווה את הכסף, זה לא הברזל ולא החומר, זה התכנים. התוכן עצמו הוא בעל הערך הגבוהה ביותר מהמחשב עצמו. אתה יכול להשתמש בדיסק און קי, או דיסק קשיח חיצוני. דיסקים קשיחים חיצוניים בעבר עלו הרבה מאוד כסף, היום הם די זולים. אילו נקטתי בשעתו בשיטת הגיבויים שאני מקפיד לקיים היום, הרי שבמקרה הגרוע ביום הייתי מאבד מספר קטן של עמודים ובוודאי לא את כל העבודה.


בנוסף לעניין הגיבויים שהוא חשוב ביותר, דאג להתקנת תוכנת אנטי וירוס במחשבך, עדכן אותך על בסיס קבוע. מעבר לכך חשוב שתתקין במחשב תוכנת חומר אש – Fire Wall . קיימים בשוק מוצרים טובים המשלבים בתוכם גם חומת אש וגם אנטי וירוס. הרץ סריקת וירוסים לפחות פעם בשבוע באופן יזום.

שגיאות שימנעו ממך לעשות כסף מהבית