טיפים חשובים ביותר לעבודה מהבית

חדר יעודי לעבודה מהבית
אם אתה מתכנן לעבוד מהבית, כמובן שאתה יכול באופן אקראי לבחור חדר אחד מחדרי הבית ולהחליט שמכאן אתה מבצע את העבודה. ייתכן שאתה באופן אוטומטי מניח שהמקום בו נמצא המחשב שלך עם החיבור לאינטרנט הוא עמדת העבודה שלך מהבית. במקרים מסוימים ההנחה הזאת עשויה להיות מתאימה, אך כדאי לשים לב לסביבת העבודה שמתוכה אתה מחליט לפעול. אם אתה במבנה מגורים שבו יש ילדים ואנשים נוספים העלולים להפריע לך, או אם יש טלוויזיה שפועלת בחדר סמוך, אשר עוצמת קולה מגיעה עד אליך, או אפילו אם ישנם רעשים מבחוץ המסתננים פנימה, שווה לשקול להתקין בידוד אקוסטי לחדר העבודה שלך, ולהפוך אותו אטום הן לרעשים המגיעים מבחוץ, והן לרעשים מתוך חלקי הדירה אחרים. כך תגן על עצמך ממטרדים של רעש, ולא תניח להם להיכנס אל הסביבה שמתוכה אתה פועל. חדר עבודה אידאלי, הוא חדר התומך בפעולות שלך, מסייע לך לשמור על ערנות, פוקוס, ומאפשר לך להיות ערני ונמרץ לאורך זמן. זהו חדר ייעודי, שהוא מעין משרד בתוך הבית. צור לך תנאים נוחים, כך שהמקום יהיה ממוזג בימים החמים, ומחומם לטמפרטורה נעימה בימים הקרים של החורף. דאג לכך שיהיה חלון, אשר יאפשר זרימת אוויר צח פנימה, ואף אור שמש מבחוץ. אם אתה שוקל לרכוש ריהוט חדש, כמו שולחן כתיבה, וכסא לישיבה מול המחשב, הרי שכדאי שקודם תמדוד את חלל החדר, ובעת הרכישה, קח את הנתונים הללו בחשבון. אתה בהחלט לא מעוניין להציב שולחן אשר יתפוס את כל חלל החדר, ובקושי יותיר מקום למעבר. אגב, בנוגע לכסא, מומלץ לרכוש עם עם מסתובב עם גלגלים, כך שיהיה לך חופש תנועה, כאשר אתה יושב שעות ממושכות מול המחשב.חשוב שהכסא יהיה מכוון כך ששתי כפות הרגליים שלך ינוחו על הרצפה, ולא יהיו תלויות באוויר. על מנת לחסוך במקום יש המעדיפים לרכוש מכשירים משולבים. לדוגמה, מדפסת שהיא גם פקס וגם מכונת צילום. כך שאין צורך להציב שלושה מכשירים שונים, התופסים נפח בחלל החדר.


כאשר אתה מסב את המחשב שלך לכלי שאינו רק לשם הנאה בשעות הפנאי ולגלישה באינטרנט, אלא למקור תעסוקה, הרי שעליך להתייחס אליו ברצינות גדולה יותר, ולאבטח אותו. ראשית, כאשר אתה עובד על המחשב, ופתאום מתחוללת הפסקת חשמל באזור שלך, הרי שהמחשב כבה באופן לא בטוח. כיבוי מסוג זה עלול לגרום למחשב להשבתה, לפגיעה מדיסק הקשיח של המחשב. ולא רק שהמחשב יתקלקל, ולא יעלה, ואתה תאבד זמן עבודה יקר, אלא שגם תהיה בעיה לשחזר את החומרים ואת המידע שיש לך על המחשב. על מנת להגן על המחשב מפני הפסקות חשמל, עליך לרכוש מכשיר שנקרא אל פסק יו פי אס. דבר נוסף הוא נפילות חשמל אקראיות. זרם החשמל המסופק לנו לא תמיד יציב, לעתים יש נפילות מתח. הכוונה היא שהחשמל ממשיך לפעול, אין הפסקת חשמל, אך יש חוסר יציבות בזרם, אשר עלול לגרום לתקלות במחשב, ואף לקצר את חייו. נפילות המתח הללו קורות בדרך כלל בזמנים שיש צריכה מוגברת של חשמל מצד הציבור, הן בימים קרים מאוד בחורף, והן בימי שרב בתקופות החמסין של הקיץ. הפתרון הוא להתקין מייצב מתח. בימי החורף הסוערים ביותר, מומלץ בשעות שאינך עובד במחשב, פשוט לנתק אותו מאספקת החשמל. כלומר, לאחר שסיימת את יום עבודתך, ובחוץ משתוללת סופה, הרי אין טעם להשאיר את המחשב מחובר לאספקת החשמל, בשעה שאתה הולך לישון. ואם בזמן הזה התחוללה סופת ברקים, הרי שהציוד שלך נשאר בטוח. ולא רק המחשב יישמר בטוח. מעבר לכך, עליך לקבוע נוהל גיבוי נתונים, מכיוון שהמסמכים והנתונים במחשב הם הדבר היקר ביותר מבחינת העבודה שלך, כך שבמקרה של תקלה במחשב, הנתונים יישמרו באמצעי גיבוי, ולא ילכו לאיבוד.



סדר את החדר באופן בטוח. בוודאי יצא לך לראות את עמדות המחשב הללו בבתיהם של אנשים, כאשר משתלשלים על הרצפה עשרות חוטי חשמל וכבלים בערבוביה, סבך של חוטים מבולגנים, שלא רק שאינם אסתטיים ואינם מוסיפים לעיצוב הפנים של החדר, אלא אף עלולים להוות סיכון אמיתי, של יצירת קצר חשמלי, או התחשמלות.