החסרונות בעבודה מהבית

 החסרונות בעבודה מהבית
לעבוד מהבית
עד כה שמעת לא מעט על היתרונות שבעבודה מהבית, ואכן גלומים בה תועלות ויתרונות רבים. אך לכל מטבע שני צדדים. לצד היתרונות המרובים, קיימים גם חסרונות בעבודה ממקום המגורים שלנו. הקושי הראשון הוא היכולת להפריד בין עבודה לבין בית. מי שלא יודע לעשות את ההפרדה הזאת יימצא את עצמו, בשעות העבודה גולש באינטרנט, בודק אימיילים אישיים אולי כותב הודעות בפייסבוק, לוקח את הילד לפארק, מנהל שיחות פרטיות ארוכות. בקיצור, עושה הכל חוץ מלעבוד. יש לזה פתרון, אבל צריך לדעת כיצד לעשות זאת. נחוצה כאן משמעת עצמית לבצע את העבודה בשעות שנקבעו מראש, לפעול לפי התוכנית, לעמוד בלוח זמנים ולא להיגרר לעשות דברים אחרים.

זה הכל מתחיל ביקיצה מהשינה. אם אתה חושב שבגלל שאתה עובד מהבית אתה יכול להרשות לעצמך לקום ב 10 בבוקר, אז זה לא הכיוון. אם אתה רגיל במקום עבודתך בארגון, לקום ב 6:30 כדי להיות בעבודה ב 8:00, אז אתה יכול כעת להרשות לעצמך לקום ב 7:30, אבל עליך להתחיל לעבוד ב 8:00. אם אתה אדם חרוץ מאוד אז אתה תמשיך לקום בבוקר ב 6:30 ובשעה 7:00 כבר תתחיל לעבוד, ותיהנה מהמחשבה שבאותה שעת יקיצה, אתה מרוויח שעת עבודה נוספת, אשר היתה מתבזבזת בדרכים ובכבישים.

אדם שעובד מהבית יגלה שהחשבונות שלו צמחו. חשבון החשמל פתאום גדל. כאשר עובדים במשרד של החברה אז יש לנו מיזוג אוויר בקיץ וחימום בחורף, יש לנו תאורה, ומחשב דולק שאף הם צורכים חשמל. אלא שאת כל ההוצאות הללו משלם המעסיק, ואנו אפילו לא טורחים לחשוב על כך. אדם שמבצע עבודתו מהבית פתאום מגלה שהוא צריך בימים החמים להפעיל מיזוג אוויר למשך שעות ארוכות. בימים קרים הוא צריך להפעיל חימום מהבוקר לאורך היום כולו, ואף לאורך כל הלילה. מדובר בהוצאות חשמל כבדות, שהמעסיק לא ישתתף בהם. כן, גם הוצאות המים יהיו גדולות יותר. בכל הדחה מלאה של הניאגרה בשרותים יורדים תשעה ליטרים של מים, וכדי לשטוף ידיים צריך מים? וכן, לא נעים להגיד אבל גם הנייר טואלט בביתכם ייגמר הרבה יותר מהר ממה שהייתם רגילים כאשר עבדתם במשרדי החברה.


בני משפחה שרואים שאתה יושב בבית, לעתים מפרשים את זה כהזמנה לדבר איתך על ענייני חולין, ולבקש ממך לעשות דברים שקשורים לבית, ואינם קשורים לעבודה עצמה. כמובן שניתן לפתור את זה על ידי הצבת גבולות ברורים.



אלה הם החסרונות בעבודה מהבית. כמו בכל דבר טוב בחיים, יש מחיר לכל דבר. אם אתה מוכן לשלם את המחיר וליהנות מכל היתרונות הגלומים בלעבוד מהבית, הרי שבסיכומו של דבר, זה ישתלם לך.

התפיסה המוטעית בעבודה מהבית