העיניים אל העבודה מהבית

ככל הנראה הכתבה הנוכחית כלל לא היתה נכתבת, אלמלא מקרה אמיתי שקרה לי בזמן שעבדתי מהבית. למעשה כל העניין הזה כלל לא היה עולה בדעתי, אך מכיוון שזה קרה לי, אז אני מניח שזה עלול לקרות לאנשים אחרים שעובדים מביתם, ובעיקר אלה שהעבודה מהבית מהווה עבורם הכנסה נוספת, בהמשך למשרה המלאה במקום עבודתם בחוץ.

שים עין על העבודה מהבית
למה אני מתכוון? יש כבר היום גל הולך וגובר של אנשים המתחילים להפנות יהבם אל האינטרנט ואל עסקים מהבית. מכיוון שאין מדובר בתהליך של התעשרות מהירה בן לילה, הרי שמרביתם שבים ממשרה מלאה במקום עבודה רגיל, ובשעות הפנאי עובדים מהבית על העסק שלהם או על בניית מקורות הכנסה נוספים אחרים. העניין הוא שבתקופה מסוימת עבדתי במקום העבודה הקבוע שלי כ 10 שעות בכל יום. אופי העבודה שלי בארגון הוא מול מחשב. כאשר שבתי הביתה עבדתי על מספר פרויקטים חדשים ורעיונות חדשים שעלו במוחי לבניית עסקים מהבית. כך יצא שבמשך כחודשיים ביליתי בכל יום כ 12 שעות מול המחשב. בשלב מסוים חשתי כאב ולחץ בעיניים, ואז הבחנתי שעפעף העין הימנית נפוח מהרגיל. אני מוכרח לומר כאן ועכשיו שהראייה שלי היא מעולה, אני רואה שש שש, ולא מרכיב משקפיים, אך מסתבר שעבדתי לא נכון מול המחשב. נאלצתי ללכת לרופאת עיניים שלי, אשר רשמה לי משחת עיניים וטיפות עיניים, וחדלתי באותה התקופה מהפרויקטים שלי. כל כך הייתי מלא בתשוקה והתלהבות לעבוד על המיזמים הללו, אבל לא פשוט זה היה פוגע בבריאותי, אז נמנעתי לעשות זאת.


נכון שעבדתי שעות מרובות בכל יום, אך יכולתי למנוע את הבעיה אילו הקפדתי על כמה כללים. ייתכן שכל זה לא היה קורה, אילו הייתי יודע אז את מה שאני יודע היום. אם אתה מוצא את עצמך נאלץ לעבוד שעות ממושכות מול המחשב, מדי פעם תסיט את מבטך הצידה. יש הזדמנויות לעשות זאת, למשל כאשר אתה פותח תוכנה, ולוקח זמן עד שהיא נטענת, אין טעם להתבונן במסך ואתה יכול להסיט את מבטך הצידה. אבל גם תוך כדי עבודה שוטפת מומלץ מדי פעם, להסתכל לצד, להניח לעיניים לנוח מעט, ואז להחזיר אותן אל המסך. קבעון של העיניים מול צג המחשב גורם להתייבשות העיניים, והתייבשות הלחלוחית הטבעית שמסככת את העיניים ומסייעת בניקוי הטבעי שלהן, כך שהעין הרבה יותר פגיעה. דבר שני, מדי פעם קום מהכיסא. למעשה קום ממקומך לפחות כל חצי שעה. אל תשב לפרק זמן של יותר מחצי שעה ברציפות מול המחשב. צא בכל פעם להפסקות קלות של שלוש עד חמש דקות. פעולה נוספת שאתה יכול לעשות כדי להקל על עיניך, ולמנוע פגיעה בהן, היא למצמץ, כלומר לעפעף במהירות בעיניים מספר פעמים.