אל תיסחף בעבודה מהבית

כאשר התחלתי לעבוד מהבית, לא צפיתי את הבעיה שאני עומד להציג בפניך. למעשה כל כך חששתי שדעתי תוסח מתוכניות הטלוויזיה, שיחות הטלפון, והפיתוי לגלוש באינטרנט. חששתי שמא במקום לעבוד אני אבדוק אימיילים פרטיים, ואשלח הודעות בפייסבוק, ואתה יודע איך זה באינטרנט, אתר מוביל לאתר, האינפורמציה אין סופית ואתה יכול בקלות לסיים בכך ששרפת חצי מיום העבודה, וכל מה שעשית היה לגלוש באינטרנט. אבל זה לא קרה. למעשה קרה משהו אחר לגמרי, שלא חשבתי עליו מראש, אבל לא פחות חמור.
כאשר אתה גולש באינטרנט אתה באמת לא שם לב איך הזמן עף, אבל מסתבר שגם כאשר עובדים הזמן עף לא פחות מהר. אמרתי עף? טס כמו טיל מונחה. ואז בגלל שרשימת ה "דברים לעשות" היא כל כך ארוכה נסחפתי לבצע עוד משימה ועוד משימה, עוד דבר ועוד דבר. אתה מבין כאשר אתה עובד מהבית, יש לך כל כך הרבה דברים לבצע, הרשימה היא כמעט אינסופית. לא רק שיש דברים לבצע, אלא שתמיד יש עוד איזה משהו חדש ללמוד, משהו שאתה לא בקי בו, ואתה רוצה לדעת אודותיו יותר, איך לבנות אתר, איך לקדם אתר באינטרנט. פתאום קראת על טכניקה חדשה להביא יותר גולשים אל האתר שלך, ואתה חייב לקרוא הכול ולדעת על זה יותר. אם אתה כמוני, אדם שמסור לעבודתו, אז אתה עלול להיסחף יתר על המידה בעבודתך מהבית.

השעון והעבודה מהבית
כך גיליתי שעבדתי במשך 14 שעות רצופות מבלי לאכול דבר, בקושי שתיתי כמה כוסות מים. אל תעשה את זה, לפעמים הפיתוי לסיים עוד משהו ועוד משהו הוא עצום. אל תחשוב אפילו לעשות את זה. אפילו שאתה עובד מהבית, ואפילו שמה שאתה עושה אתה בעצם עושה למען עצמך ולא למען איזשהו בוס חיצוני, הרי שעליך לתחום את שעות העבודה שלך בגבולות ברורים. תאמין לי הייתי שם, ואני לא ממליץ לך להיסחף בעבודתך יתר על מידה. כיום אני דוגל בגישה של "כל יום והמשימות שלו, כל יום והעבודה שלו." אני לא מנסה לעשות היום את העבודה של מחר, ובוודאי שלא מנסה לעשות היום את העבודה של השבוע כולו. תן לימים לבוא. כל יום ומכסת העבודה שלו. אם בכל יום תקפיד למלא את מכסת העבודה, אז תסיים בסוף החודש עם תוצאות יוצאות מן הכלל. תמיד תעבוד לפי תוצאות. נכון שמשמעת עצמית חשובה על מנת שתבצע את מה שצריך להתבצע, אבל צריך להיזהר שלא להיסחף יותר מדי.

בעבודה מהבית, אף יותר מאשר בעבודה רגילה במשרה מלאה, תמיד תהיה מודע לזמן שחולף. הזמן עובר בטיסה, והרבה פעמים אתה אפילו לא תשים לב איך הוא בורח לך בין הידיים. הייתי רוצה שיהיו 100 שעות ביממה, אבל זה לא המצב, יש רק 24 שעות ביממה, עבור כולם. ובתוך עשרים וארבע השעות הללו, אתה צריך להכיל הכול. להתקלח, לאכול, לנוח, לישון, ליהנות מפעילות חברתית, לצפות בטלוויזיה, לגלוש באינטרנט, לקרוא, ו...לעבוד.
קבע לך זמן מסגרת לעבודה, לא רק כדי שתבצע את העבודה, אלא גם כדי שלא תחרוג יתר על המידה. אחרת תמצא את עצמך מוותר על הרבה מאוד דברים בחיים, וזאת לא המטרה בעבודה מהבית. המטרה היא שתשיג לך סגנון חיים מהנה יותר, טוב יותר מבעבר. עליך לחיות את החיים הפרטיים שלך.