האם יש לך אתר המבוסס גוגל אדסנס, או בלוג שיש בו פרסומות גוגל? האמת היא שאפשר לראות את הפרסומות הללו כמעט בכל מקום. הן באתרים גדולים וידועים והן באתרים קטנים ובבלוגים. הפרסומות הללו מגיעות מתוך תוכנית פרסום אחרת של גוגל שנקראת גוגל אדוורדס. חברות מסחריות, ובעלי עסקים מפרסמים מודעות טקסט ומודעות גרפיות במאות אתרים הפזורים ברחבי האינטרנט, וכך זוכים לחשיפה גדולה מאוד עבור העסקים שלהם, ומגדילים את מחזור המכירות של העסק. נתבונן בדוגמה פשוטה של עסק קטן.
מאיה מתגוררת בגבעתיים, היא סיימה את לימודיה והוכשרה כדיאטנית, היא פתחה עסק עצמאי משלה והחלה לפרסם אותו בעיתונות המקומית. הגיעו אליה כמה לקוחות, אבל היא עדיין פנויה במרבית שעות היום, היא זקוקה להרבה יותר לקוחות כדי להרוויח היטב, וכדי למצות את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בעסק שלה. מה גם שעליה לשלם חשבונות ויש לה המון הוצאות, הן אישיות והן של העסק, והיא היתה שמחה ללקוחות נוספים.
מאיה נרשמה לקורס ביזמות עסקית במטרה ללמוד איך לשווק את העסק שלה באופן יעיל יותר, אחת הטכניקות שהיא למדה היא פרסום בגוגל. פתאום היא הבינה שאפילו שהיא עסק קטן, היא יכולה לפרסם בענק האינטרנט שנקרא גוגל. כל הזמן היא היתה בטוחה שרק בעלי עסקים גדולים מתקבלים לפרסום שכזה, והיא הופתעה לשמוע שגם היא יכולה לעשות זאת. מאיה ניסחה מודעת מילים פשוטה:
דיאטנית בגבעתיים
תזונה נכונה ובריאה
פגישה ראשונה חינם
http://dietacalories.blogspot.com/
היא למדה כיצד לנהל קמפיין פרסום אדוורדס ומהר מאוד העסק שלה התחיל לשגשג, אנשים הגיעו אל האתר שלה, יצרו קשר באמצעות אתר האינטרנט והגיעו לטיפול. מכיוון שמדובר בבחורה רצינית ומקצועית, הרי שלא רק שלקוחותיה הגיעו להישגים מרשימים, הפחיתו ממשקלם והרגישו מצוין, אלא שהם התחילו להמליץ עליה לחוג מכריהם.
מאיה נדהמה עד כמה הפרסום שלה היה אפקטיבי. היא כבר פרסמה בעבר בעיתונות והגיעו אליה מעט מאוד אנשים, מדוע דווקא בפרסום מסוג זה פתאום כל כך הרבה לקוחות מגיעים? התשובה טמונה במיקוד. המודעה של מאיה עלתה בתוצאות הממומנות של גוגל בכל פעם שמישהו חיפש את המונח, דיאטה, הרזיה, תזונה נכונה, תזונה בריאה. כך שכל מי שראה את מודעת הפרסום שלה, היה מישהו שהתעניין בנושא. כאשר המודעה מפורסמת בעיתון אז רואים אותה כולם, אבל רק חלק קטן מאוד היא באמת מעניינת. המודעה שלה הופיעה באתרים ובלוגים שעוסקים בדיאטות בהרזיה ובתזונה נכונה. הם לא הופיעו באתרים שעוסקים בעבודה מהבית, או באתרים של ברכות ואיחולים למשל, כך היא השיגה מיקוד, והגיעה אל האנשים שבאמת עשויים להתעניין בשירותי הדיאטנית שהיא מציעה.
מאיה מתגוררת בגבעתיים, היא סיימה את לימודיה והוכשרה כדיאטנית, היא פתחה עסק עצמאי משלה והחלה לפרסם אותו בעיתונות המקומית. הגיעו אליה כמה לקוחות, אבל היא עדיין פנויה במרבית שעות היום, היא זקוקה להרבה יותר לקוחות כדי להרוויח היטב, וכדי למצות את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בעסק שלה. מה גם שעליה לשלם חשבונות ויש לה המון הוצאות, הן אישיות והן של העסק, והיא היתה שמחה ללקוחות נוספים.
מאיה נרשמה לקורס ביזמות עסקית במטרה ללמוד איך לשווק את העסק שלה באופן יעיל יותר, אחת הטכניקות שהיא למדה היא פרסום בגוגל. פתאום היא הבינה שאפילו שהיא עסק קטן, היא יכולה לפרסם בענק האינטרנט שנקרא גוגל. כל הזמן היא היתה בטוחה שרק בעלי עסקים גדולים מתקבלים לפרסום שכזה, והיא הופתעה לשמוע שגם היא יכולה לעשות זאת. מאיה ניסחה מודעת מילים פשוטה:
דיאטנית בגבעתיים
תזונה נכונה ובריאה
פגישה ראשונה חינם
http://dietacalories.blogspot.com/
לפרסם בתוצאות החיפוש של גוגל |
מאיה נדהמה עד כמה הפרסום שלה היה אפקטיבי. היא כבר פרסמה בעבר בעיתונות והגיעו אליה מעט מאוד אנשים, מדוע דווקא בפרסום מסוג זה פתאום כל כך הרבה לקוחות מגיעים? התשובה טמונה במיקוד. המודעה של מאיה עלתה בתוצאות הממומנות של גוגל בכל פעם שמישהו חיפש את המונח, דיאטה, הרזיה, תזונה נכונה, תזונה בריאה. כך שכל מי שראה את מודעת הפרסום שלה, היה מישהו שהתעניין בנושא. כאשר המודעה מפורסמת בעיתון אז רואים אותה כולם, אבל רק חלק קטן מאוד היא באמת מעניינת. המודעה שלה הופיעה באתרים ובלוגים שעוסקים בדיאטות בהרזיה ובתזונה נכונה. הם לא הופיעו באתרים שעוסקים בעבודה מהבית, או באתרים של ברכות ואיחולים למשל, כך היא השיגה מיקוד, והגיעה אל האנשים שבאמת עשויים להתעניין בשירותי הדיאטנית שהיא מציעה.