עסק מהבית כצהרון

אתי היא אישה בת 41, ולא מכבר ילדה את הילד השלישי. יש לה כבר ילדה גדולה בת 16 ועוד בן בגיל 14. הפעם החליטה אתי שהיא מעוניינת להישאר בבית ולהמשיך לגדל את בנה מעבר לשלושת החודשים הקבועים בחוק. בהתחלה היא האריכה את החופשה לחצי שנה, אבל אחרי חצי שנה צריכים לחזור לעבודה. אתי החליטה שהדרך הטובה ביותר עבורה היא לעבוד מהבית. היא נטלה את הפיצויים ממקום העבודה הקבוע שלה וחיפשה דרך אלטרנטיבית שתאפשר לה לעבוד מביתה הפרטי. מכיוון שהיא מתגוררת בבית קרקע, היא שקלה לפתוח צהרון לילדים. עסק מהבית כצהרון הוא אופציה מעולה עבור נשים שמעוניינות להרוויח כסף בעבודה מהבית.

עבודה מהבית בצהרון
די מהר התברר שיש ביקוש רב לשירות שהיא מציעה. גני הילדים פועלים עד השעה 13:30, ואז הילדים משוחררים לביתם. איזו אמא עובדת יכולה לצאת מעבודתה ולהספיק לאסוף את הילד בשעה אחת וחצי? היא תלתה שלט בחצר ביתה, צהרון אתי, הדפיסה במחשב כמה מודעות שעיצבה ורבים באזור הזדרזו לרשום את הילדים שלהם לצהרון. אתי יוצאת בכל יום מהבית ואוספת את הילדים מהגן אל הצהרון, לעתים הבת הגדולה שלה, נועה, אוספת את הילדים מהגן, ומביאה אותם אל הצהרון. כעבור שעתיים וחצי, בשעה 16:00, מגיעים ההורים והאמהות העובדות ממקום עבודתם כדי לאסוף את הילדים מהצהרון. בהמשך הסתבר שגם אמהות לילדים בבית ספר מעוניינות לרשום את ילדיהן לצהרון. ילד בכיתה א או בכיתה ב מסיים את לימודיו בשעה שתים עשרה או אחת בצהריים, וצהרון מהווה פתרון מצוין עבור אמהות לילדים אלה. נועה ואייל נרתמים לעזור לילדי בית הספר לעשות שיעורי בית, כך שכאשר הוריהם אוספים אותם הביתה בשעה 16:00 הם כבר סיימו את שיעורי הבית שניתנו להם בבית הספר.

הילדים מקבלים ארוחה חמה וסנדוויצ'ים, הם משחקים בחצר הבית כאשר מזג האוויר נוח, וצופים בתוכניות בערוץ הופ וערוץ הילדים, כאשר בחוץ יורד גשם. אתי מצליחה די בקלות לתפעל את העסק מהבית, בעזרת ביתה נועה, והבן אייל, שנרתמים למשימה, אוספים את הילדים מהגן, מסייעים בהשגחה, משחקים איתם ואף מכינים סנדוויצ'ים, ומחלקים שתייה.


אתי נרשמה כעוסק פטור, כך שאינה צריכה לגבות מע''מ מההורים, ואף אינה משלמת מע''מ. בסך הכול יש לה תיק אחד במס הכנסה, ללא תיק במע''מ. כתוצאה מכך גם המחיר שהיא מציעה להורים אטרקטיבי מכיוון שהמחיר אינו כולל מע''מ, וההורים אינם נדרשים להוסיף מס ערך מוסף על המחיר של הצהרון. בנוסף לכך היא עשתה פוליסת ביטוח לילדים בצהרון, אך אין מדובר בסכום גדול.


עם הזמן הפעילות של הצהרון הורחבה, ואתי הבינה שאם היא מנהלת ביום יום צהרון, הרי שהיא יכולה בתקופת החופשות להפעיל קייטנות. למעשה היא עושה כמעט את אותם הדברים שעשתה בצהרון, אלא שכאן מדובר בהפעלה לאורך שעות ממושכות יותר, אז היא שוכרת שירותיהם של מפעילים חיצוניים, וכמובן, שיש גם יותר רווחים, ויותר הכנסות.