עסק מהבית בתקציב אפסי

עסק מהבית בתקציב זעום
האם באמת ניתן לנהל עסק מהבית בתקציב אפסי? בתקופת שנות ה 90 של המאה הקודמת (זה היה לפני כעשרים שנה) הרבה מאוד זמרים זמרות ולהקות, נאבקו כדי לקבל חוזה תקליטים בחברת תקליטים גדולה. הם עשו מאמצים אדירים לשכנע את אחת מהחברות להחתים אותם חוזה. הסיבה העיקרית לכך היתה שלחברות התקליטים הגדולות (בשעתו – הד ארצי, אן אם סי והליקון) היו תקציבים גדולים למימון הפקות גדולות, היה להם כסף להביא את מיטב הנגנים, המפיקים ואנשי המקצוע בתחום המוזיקלי. בנוסף לכך הם החזיקו מערך משומן של אנשי שיווק ויחסי ציבור אשר דאגו לקדם את האמן החתום בחברת התקליטים. מאז קרו הרבה דברים, החל מהופעתו של פורמט האם פי שלוש, וכלה בכך שאנשים כבר כמעט ולא רוכשים דיסקים. חברות התקליטים איבדו מכוחם, והרבה יותר זמרים ואמנים מוציאים לאור את פרי יצירתם ואת שיריהם בכוחות עצמם, ללא גב של חברת תקליטים.

הרצון להיות חלק מארגון גדול וחזק נובע מתחושת הביטחון שארגון כזה נוסך בנו. יחד עם זאת, אנשים התחילו להבין שהביטחון הזה הוא מדומה. גל הפיטורין הענק במהלך המשבר הכלכלי האחרון, שאולי שכחנו אבל לא היה כל כך מזמן, הביא הרבה מאוד אנשים להכרה שאין להם באמת מקום בטוח, אפילו לא בחיקו של ארגון גדול ועתיר נכסים. ללא ספק, לחברות הגדולות יש תקציבי ענק, ואנו כאנשים פרטיים העובדים מהבית, צריכים לעשות את הדברים בתקציבים נמוכים. האם באמת אפשר בתקציב קטן להרים לאוויר עסק רציני ומצליח? נכון, אנחנו לא יכולים לפרסם בערוץ 2, וגם לא לקנות שידור פרסומת בפינת המומלצים של ג. יפית. אין לנו כסף לפרסם בשלטי חוצות ואפילו לא ברדיו.

אז איך אתה בתור אדם שעובד מהבית ולא מבניין משרדים גדול יקר ומפואר, איך אתה שיושב מול מחשב ומקלדת יכול להתחרות בתקציבי הענק של הארגונים והחברות הגדולות? התשובה טמונה ביכולות שלך לשווק באינטרנט. קיימות מגוון שיטות לשיווק פרסום וקידום באמצעות המדיה של האינטרנט. אתה כמובן לא חייב להשתמש בכולן, וגם סביר להניח שזה לא יהיה מעשי לנסות להשתמש בכל השיטות הקיימות. מרבית השיטות כלל אינן עולות לך כסף, אלא כרוכות בהשקעת זמן. כאן יש משקל רב ליכולת ההתמדה שלך, כל פעולה שנעשית באופן חד פעמי אינה שווה הרבה. אני רוצה לומר לך אפילו יותר מזה. אפילו פרסומת בערוץ 2, שהוא מדיום פרסומי חזק מאוד, אם הפרסומת מופיעה בו רק פעם אחת, באופן חד פעמי, אין לה ערך רב. הסיבה לכך היא שרק מסרים שחוזרים על עצמם שוב ושוב נקלטים בקרב הציבור. הצוותים המקצועיים בטלוויזיה המסחרית יודעים זאת, ולכן משדרים ללא הרף תשדירי פרומו לתוכניות.

נכון חלק משיטות הפרסום, יעלו לך קצת כסף. אבל אם אתה רוצה לפרסם באינטרנט בחינם, עליך לבנות את מדיית הפרסום שלך בכוחות עצמך. שיטה אחת שלא תעלה לך אפילו אגורה אחת היא הקמת בלוג שקשור לתחום בו עוסק האתר שלך או העסק שלך. בהשקעה של חצי שעה ביום בבלוג הזה, תוך פרק זמן של מספר חודשים אתה תקבל תנועת גולשים אורגנית מתוך גוגל. השיטה היא לשים מודעת פרסום של העסק שלך בתוך הבלוג שיצרת. היתרון של שיטה זו היא שאתה בונה לך נכס אינטרנטי שתמיד יאפשר לך לפרסם בו כל עסק או כל מוצר שאי פעם תרצה.


שיטת פרסום מצוינת אחרת לקידום עסקים מהבית, היא פרסום בגוגל אדוורדס. בשיטה זו אתה מקבל תנועת גולשים ממוקדת אל אתר העסק שלך, מכיוון שאתה מגדיר מראש באיזה מילות מפתח תופיע המודעה שלך. בנוסף לכך, אתה יכול להגביל את התקציב היומי. לדוגמה, אתה יכול לקבוע תקציב פרסום של עד 25 שקלים ביום, ואתה רשאי להפסיק את הפרסום בכל רגע שתיבחר. זוהי תוכנית פרסום מעולה וגמישה, שמביאה תוצאות בזמן קצר מאוד.

הפקת פליירים הוא דבר קל פשוט וזול בימנו. לא רק שאתה יכול לעצב בעצמך את הפליירים, אלא אתה גם יכול להדפיס אותם בעלות מאוד נמוכה. כל מה שנותר הוא לחלק אותם בתיבות דואר או לשים אותם על מכוניות חונות במרכזי קניות גדולים ובקניונים. חלץ עצמות וצא ליום בחוץ. בחר לך יום שבו מזג האוויר נעים, לא יורד גשם, אבל גם לא חם מדי, ותיהנה מהשהות שלך בחוץ. אתה הולך לפרסם את העסק שלך אוף ליין, כלומר מחוץ למדיית האינטרנט.