בוקר טוב לך עבודה מהבית

בוקר חדש נולד, אתה פוקח עיניך לקול צלצול השעון המעורר ויודע שממתין לך עוד יום ארוך בעבודה. להסתדר להתארגן ולצאת אל הדרך. שוב אתה נאלץ להמתין זמן ממושך ברמזור האדום, וכשהרמזור מתחלף לירוק, זה מדהים איך כולם לפניך מצליחים לעבור. זה שלפניך עוד מתחמק בירוק מהבהב, אבל כשמגיע התור שלך, כאילו הרמזור מריח אותך, וממהר להתפוגג. אדום! עצור! 40 דקות בפקקים בדרך אל העבודה. אתה אפילו לא רוצה לחשוב על הדרך חזרה, כי זה אפילו עוד יותר גרוע. אבל האם זה חייב להיות כך? האם זה יכול להיות אחרת? זה יכול להיות אחרת, אם אתה תבחר שזה יהיה אחרת.

לעבוד מהבית ולהרוויח
דמיין לעצמך שאתה מקיץ לתוך בוקר חדש, פותח את התריסים ומניח לקרני שמש חמימות להציף את החדר באור נעים. אתה לא צריך לצאת אל העבודה, אתה לא יוצא לעבודה מכיוון שהעבודה נמצאת בתוך הבית שלך. בחדר הסמוך, קבעת לך חדר עבודה, עם מחשב וחיבור מהיר לאינטרנט. יש לך מדפסת לייזר צבעונית וכיסא ארגונומי המאפשר ישיבה ממושכת מול המחשב. אתה מכין לעצמך כוס קפה משובח, ומתחיל לעבוד, יש לך את כל התנאים הנוחים מהבית. בכל יום אתה חוסך לעצמך 80 דקות יקרות בנסיעות הלוך ושוב מהבית לעבודה, ומהעבודה הביתה. מדובר ב 30 שעות יקרות בכל חודש המתבזבזות בדרכים. שלא לדבר על הדלק היקר, והעצבים בפקקים.


זה עשוי להיות אחד האתגרים הגדולים ביותר בחייך, אולי אפילו פרויקט חייך. הכול מתחיל ברעיון אחד קטן. העסקים הגדולים ביותר התחילו ברעיון של אדם אחד. כך הוקם מנוע החיפוש גוגל, השווה יותר מ 163 מליארד דולר, ופייסבוק שהתחיל כרעיון במוחו של סטודנט בשם מארק צוקרברג, עסק ששוויו נאמד בכ 20 מיליארד דולר. בין אם אתה חולם חלומות כאלה גדולים, ובין אם אתה מסתפק בהכנסות חודשיות הרבה יותר צנועות שיספקו לך פרנסה סבירה, עליך לשאוף לעבודה מהבית בעסק משלך מהדירה שלך. אני לא מבטיח לך עבודה קלה, ייתכן שיהיו ימים שתמצא את עצמך משקיע שעות ארוכות, אבל אני תמיד מעדיף לעבוד קשה עבור עצמי, מאשר לעבוד קשה בעבור מישהו אחר. אתר זה מכיל הרבה מאוד מידע שיכול לסייע לך לבנות את העסק שלך מהבית, ולהתחיל להרוויח כסף היישר מהדירה הפרטית שלך.


באופן כללי, אני לא מייעץ לאנשים לעזוב את מקום עבודתם הקבוע על מנת להתחיל לעבוד מהבית בעסק עצמאי משלהם. העצה שלי היא להמשיך לעבוד במקום העבודה הקבוע ובמקביל להתחיל לגשש בכיוון של הקמת עסק מהבית. לפחות להתחיל לקרוא בנושא, ללמוד, לראות אם זה משהו שיכול לעבוד עבורכם, אם זה משהו שיכול להתאים לכם ולסגנון החיים שלכם. בכלל, אני אדם שדוגל בלעשות את הדברים במתינות ובסבלנות, ללא זעזועים יוצאי דופן. כמובן שיש יוצא מן הכלל, יש אנשים שמאוד לא מרוצים במקום העבודה שלהם, ויש מקרים בהם אנשים מפוטרים ממקום עבודתם. במקום לבכות ולהתלונן מדוע פיטרו דווקא אותם, זהו בדיוק הזמן לקחת את עצמם בידיים, ולהסתכל על כל העניין כחלון הזדמנויות.


אני מכיר כמה אנשים שהדבר הטוב ביותר שקרה להם בחיים היה שפיטרו אותם. אלה אנשים שהיה להם חלום להיות עצמאים ובעלי עסק משלהם, אך מעולם לא העזו לעשות משהו בנידון, מכיוון שהיו עסוקים בעבודתם הקבועה. לאחר שקיבלו מכתב פיטורין, הם הבינו שהם יכולים לסמוך רק על עצמם, וניצלו את שפע הזמן שהתפנה להם, על מנת לבנות במו ידיהם את העסק שעליו חלמו כל שנים.