עבודה קלה מהבית

אחד הדברים שכבר מזמן הבחנתי בהם הוא שיש לאנשים רבים חלומות ספציפיים לגבי העסק שהם רוצים שיהיה להם. יש אנשים שחולמים לפתוח פאב או מסעדה טובה והם מהרהרים על כך בערגה רבה, מתכננים במשך שנים כיצד הם יקימו עסק מצליח, הם רואים את עצמם כעצמאים ללא בוס על הראש שיגיד להם מה לעשות. הם רואים את עצמם בעיני רוחם כבעלי עסק מצליח ומשגשג, מרוויחים הרבה מאוד כסף, ונהנים מהרבה מאוד זמן פנוי. מה בפועל קורה? האנשים הללו חוסכים במשך שנים כדי להגשים את חלומם, הם חולמים על זה כבר המון שנים, זה כבר הופך כמעט להיות האובססיה שלהם, והם רואים בעצם הקמת העסק חלק גדול מהגשמת החלום. ואז יום אחד זה קורה, יום אחד הם מרגישים מספיק בטוחים לעשות את הצעד הגדול קדימה. הם מגייסים את כל הכסף שחסכו ברבות השנים, הם אומרים לעצמם, הרי חיים רק פעם אחת, זה עכשיו או לעולם לא.



אל תטעה, אני ממש לא מזלזל באנשים הללו, להפך אני מעריך אותם. לא כל אחד מסוגל לעשות את מה שהם עשו, להרים עסק עצמאי על הרגליים זה לא דבר פשוט ולא כל אחד מסוגל לעשות את זה. הבעיה היא שהם מהר מאוד מגלים שחלומות לחוד ומציאות לחוד. המשימות והמטלות שדורש העסק הן אינסופיות, ולעולם לא נגמרות. הם מוצאים את עצמם נדרשים לבצע המון משימות, כמו הזמנת סחורה, משא ומתן עם ספקים, ניהול המקום, גיוס עובדים, ניהול עובדים, טיפול בתלונות לקחות, ניהול רישום מסודר עבור מס הכנסה, הפקדות לבנקים, פתיחת חשבון עסקי. הם מגלים שהם צריכים להיות בכל רגע בעסק, וכאשר הם נעדרים חוק מרפי נכנס לפעולה, ודווקא אז קורים המשברים הגדולים ביותר, והם מקבלים טלפון דחוף להגיע כי יש בעיה. איפה החלום על להיות עצמאי בלי בוס שינדנד לך? אין להם שנייה פנויה לחשוב על זה אפילו. איפה שעות הפנאי שהם חשבו שיהיו להם, הם מגלים שכעת הם מבלים 16 שעות בעסק, ובקושי ישנים ארבע שעות בלילה. הלחץ עליהם עצום, והם מרגישים שבכל רגע הם עומדים לקרוס.



מה שאני רוצה לומר לך הוא שאתה יכול לעשות את זה אחרת. אתה לא חייב להשתעבד לעסק שלך. אם אתה רוצה ליהנות מחיים טובים, שניתן לשלב בהם פעילויות מהנות של בילויים, צפייה בסרטים, קריאה, שחייה בחוף הים, וטיולים, הרי שאתה יכול לעשות את הדברים באופן אחר לגמרי – אתה יכול לבצע עבודה קלה מהבית. לבצע הכול מהתנאים הנוחים והטובים שהבית שלך מספק, בלי לחץ, בשעות שאתה בוחר לעבוד, ובכיף. אתה לא חייב להרוויח מהבית עשרת אלפי שקלים בחודש, גם סכום של כמה מאות דולרים יכול להוות עבורך השלמת הכנסה יפה. אם זה נשמע לך טוב, אז כניראה שעבודה מהבית בתור הכנסה נוספת זה משהו שמתאים לך.