השגרה שבעבודה מהבית

לעבודה מהבית יש יתרונות רבים, וחלק ניכר מהם אף הוזכר באתר זה. לדוגמה, חיסכון בזמן הנסיעה מהבית אל מקום העבודה, וממקום העבודה אל הבית. גמישות בעבודה, ניתן לבצע את המשימות בשעות ובמועדים שאנו בוחרים, אפשר לקחת פסק זמן לנוח, לישון למשל חצי שעה, ואז להמשיך בעבודה. אך עם כל היתרונות הגלומים בעבודה מהבית עליך ליצור לעצמך שגרה אשר תשרת את מטרותיך. אם לא תעשה זאת תמצא את עצמך עושה כל דבר בבית, חוץ מלעבוד מהבית.


סיפור צדדי קטן:

זה סיפור קטן שאני יודע שכלל לא היה קורה אילו באותה התקופה עבדתי מהבית. אבל זה לא הלקח מהסיפור.

אני זוכר בתקופה לפני כשנתיים, יום אחד בדרכי לעבודה בחוץ, במשרד, ראיתי רכב תקוע ועצרתי לעזור. ברכב היו שתי נשים ששכחו כנראה למלא מים ברדיאטור, הרכב התחמם, והן נאלצו להזמין גרר. הרכב התקוע נגרר אל המוסך, ומכיוון שממילא נסעתי לתל אביב ואף הן היו צריכות להגיע לאותו היעד, הן נסעו איתי טרמפ. כשנכנסנו לעיר תל אביב, סימנה לי שוטרת לעצור בצד, לא הבנתי מדוע, כי לא היתה לכך סיבה נראית לעין. השוטרת מיד זינקה לעבר החלק האחורי של הרכב וצעקה על האישה מדוע אין היא חוגרת חגורת בטיחות. הנוסעת קיבלה דוח בסכום של 250 שקלים, וגם 2 נקודות חובה. אבל אני לא יצאתי נקי, גם אני קיבלתי דוח על אותו הסכום ואותן נקודות חובה. הסיבה? אני הנהג ולכן אני אחראי לכך שכולם יחגרו חגורות. יש לקח ללמוד מהסיפור הזה. אם אתה מסיעים מישהו ברכבכם, לא מספיק שאתם חגורים, תוודאו שגם מי שיושב במושב האחורי, חגור. ולא, תשלמו על כך קנס.
ליצור מסגרת לעבודה מהבית
איך ניתן ליצור לוח זמנים יעיל אשר יאפשר לך להיות אפקטיבי וליצור יותר רווחים ממודל עסקי זה? ובכן, אולי אחת מהבעיות הקשות ביותר שצריכים להתמודד עמם אנשים שעובדים מהבית היא ההפרעות החיצוניות. מסתבר שדווקא הגמישות שהיא אחד היתרונות הגדולים ביותר לעבודה מהדירה הפרטית, עלולה להפוך לחרב פיפיות אם לא יודעים כיצד להתנהל. הרי בסופו של דבר קל מאוד להיסחף ולעשות דברים אחרים. אנחנו נמצאים בבית שלנו. אולי הטלוויזיה מופעלת ברקע, ומשהו שקורה במסך הטלוויזיה מושך את תשומת לבנו. קל מאוד לגלוש באינטרנט ולעבור מדבר לדבר.


אתה מבין כאשר העבודה נכנסת פנימה הביתה, צריך לדעת איך להפריד בין השניים. הפתרון הוא לקבוע לוח זמנים ולהוציא אותו לפועל בקנאות. לדוגמה החלטתם שמשעה 7:30 בבוקר, אתם עובדים ברציפות עד 12:30, אחר כך יוצאים להפסקה עד השעה 14:00, ושוב מהשעה 14:00 עובדים עד 17:00 אז זה אומר שב 5 השעות הללו בין שבע וחצי בבוקר עד שתים עשרה וחצי בצהריים, אתם נטו עובדים. אפשר לקום להתמתח לדקה או שתיים פה ושם, ואפילו מומלץ, כדי לרענן את המוח ולהתאוורר מעט. מומלץ אפילו לקבוע מראש הפסקות קלות של עד 5 דקות, להן אתם זקוקים. אבל בשום פנים ואופן לא להשאיר טלוויזיה מופעלת ברקע, מכיוון שטלוויזיה היא אחת מזוללי הזמן הגדולים ביותר, אתם יכולים להתמגנט אל המסך של הטלוויזיה רק כדי להסתכל לרגע על משהו שמעניין אתכם, ולהיסחף, עד כדי כך שתגלו שעברה כמעט שעה.


בעבודה בבית כל דקה חשובה, אפילו יותר מאשר דקה בעבודה במשרד, מכיוון שכאן אתם עובדים עבור עצמכם, אם הביצועים שלכם לא יהיו יוצאים מן הכלל, אז הרווחים שלכם ייפגעו, ואתם מעוניינים להרוויח כמה כסף שרק תוכלו.

הכנסה נוספת בעבודה מהבית