עבודה ירוקה מהבית


עבודה מהבית - מיחזור
נושא איכות הסביבה, והשימוש במשאבים ירוקים זוכים לסיקור נרחב בכל אמצעי התקשורת העולמיים והארציים. אנשים רבים מתחילים להבין שזה כדור הארץ שלנו, ושאם לא נשמור עליו, אז בעצם אנו מזיקים לעצמנו. כבר כיום אנו עדים לשינויים קיצוניים במזג האוויר. הקיץ הפך חם מתמיד, ובעיית החור שבאוזון מטרידה מתמיד. זוהי הסיבה לכך שממשלות נאורות מחוקקות חוקים אשר מעודדים את האוכלוסייה למחזר בקבוקי פלסטיק, למחזר סוללות ונייר. ייתכן שיצא לכם לרכוש מחברת העשויה מנייר ממוחזר. במקום לכרות עצים נוספים כדי לייצר את המחברות הללו, מייצרים אותן מנייר ממוחזר. יש אנשים שמתוך עיקרון מחפשים את המוצרים הידידותיים לסביבה. עובדה זו בפני עצמה כבר פותחת אפשרויות לפריחתם והצלחתם של עסקים חדשים, אשר מספקים את הצורך הזה. מחקרים מוכיחים שאנשים מוכנים לשלם יותר כסף בעבור מוצרים הידידותיים לסביבה. סדר היום הוא צרכנות ירוקה, וזה נושא שיהיה יותר ויותר חם בעתיד הקרוב. עסקים שמתמקדים בנושא זה זוכים לצמיחה. אם נושא איכות הסביבה מעניין אותך אתה יכול לא רק להיות פעיל בנושא זה ולקדם אותו, אלא אף להפוך אותו לעסק שמרוויח כסף בעבודה מהבית.

כאשר מדברים על מוצרים ירוקים זה כולל גם ניצול משאבי טבע לצורך ייצור אנרגיית חשמל. דוגמה קיימת הנמצאת בשימוש מזה עשרות שנים היא קולטי השמש ודוד המים המותקנים על גג הבית. במקום לצרוך חשמל לחימום המים, אנו מנצלים את אנרגיית השמש. אני זוכר את הטיול האחרון שלי לפני כ 6 שנים לאי כרתים, כבר במטוס לקראת הנחיתה הבחנתי בהמון טורבינות רוח הנמצאות בשטח הפתוח. הטורבינות הללו ממירות את אנרגיית הרוח לחשמל. שיטה זו מתאימה לאזור צפון הארץ בו יש שטחים פתוחים וגבוהים, ומנשבת רוח חזקה. לאזור מרכז הארץ והדרום מתאימים יותר פנלים סולאריים, אשר מותקנים על גג הבית, וממרים את אנרגיית השמש לאנרגיית חשמל. כך ניתן לחסוך בתשלום חשבון החשמל, ולקבל חשמל המופק ללא זיהום אוויר.
חוק הפיקדון מאפשר לקבל החזר של 30 אגורות על בקבוקי פלסטיק ופחיות שתיה. ורק כתוצאה מחוק זה יש כיום אלפי אנשים בארץ שמתפרנסים מתעשיית בקבוקי הפיקדון. כרגע החוק נכון אך ורק לגבי מכלי שתייה קטנים, אך בשנת 2014 החוק יחול על כל בקבוקי השתייה, כולל אלה הגדולים, של ליטר וחצי.
העולם עובר לכלכלה אקולוגית, והמודעות לנושא הולכת וגוברת כל הזמן. הנושא של איכות הסביבה תמיד יעלה לסדר היום מכיוון שמדובר בנושא שהוא בעוכרינו, אם אנחנו לא נדאג שכדור הארץ שלנו לא יהיה מזוהם, מי יעשה זאת? הזנחה של נושא זה תגרור אחריה בהכרח סבל לגזע האנושי ואף לצורות חיים אחרות המתקיימות על פני כדור הארץ. כבר היום בגלל נפט ודלק אוניות נגרם נזק רב לדגת הים וליצורים החיים באוקיינוסים ובים. אם אתה אדם שאכיפת לו מאיכות הסביבה אתה יכול לבנות עסק מהבית על פי המודל הזה. עסק ירוק מהבית יכול להציע ללקוחות רכישה של מוצרים ירוקים הידידותיים לסביבה. דרך נוספת היא להציע תכנים איכותיים בנושא של שימוש במשאבים טבעיים, מחזור חומרים קיימים, שיפור התייעלות וחיסכון בחומרים קיימים. במקרה זה המוניטיזציה מתבצעת על ידי הצגת פרסומות מסחריות הרלוונטיות לנושא כמו למשל פרסומות לאנרגיה סולארית, ולמכוניות היברידיות.