עבודה מהבית ומחוץ לבית כמבקר מסעדות

מהו המקצוע הנחשק ביותר על ידי הישראלים? ייתכן שאתם חושבים על רופא או עורך דין, אולם סקר שנערך על ידי טלסקר, מעלה תשובות מאוד מפתיעות. במקום השלישי להיות פסיכולוג, במקום השני, מבקר קולנוע. אז על מה חולם הישראלי, מהו מקצוע החלומות עבורו? התשובה המפתיעה היא עבודה מבקר מסעדות. האם גם אתה או את הייתם רוצים להיות מבקרי מסעדות? הסיכוי להיות מבקר מסעדות כנראה אינו גדול, אך אם אתה אדם שממילא אוהב לאכול, ומדי פעם ממילא סועד לבך במסעדות, הרי שאתה לא צריך אישור של אף אחד על מנת להיות כזה. זה הכול עניין של החלטה. אני יודע למשל שבכל שבוע אני אוכל לפחות פעמיים בשבוע במסעדות. זה גם לא משנה באיזה מסעדות אתה סועד, גם אם מדובר במסעדת פועלים קטנה, עדיין זוהי מסעדה.

עבודה מבקר מסעדות
אז איך עושים את זה? אם אתה אנין טעם ומבין באוכל, אין סיבה שלא תצליח במשימה. עליך לעשות הכול ממש כפי שעושה מבקר מסעדות מקצועי. ההבדל היחידי הוא שאתה כותב את הביקורת, לא בעיתון ארצי ידוע, ולא בתוכנית טלוויזיה, אלא באתר אינטרנט. אתה יכול להקים אתר שנקרא "מבקר המסעדות" או "ביקורת מסעדות" אם אתה מגביל את תחום פעילותך לאזור בו אתה מתגורר אתה יכול לקרוא לאתר משהו כמו "ביקורת מסעדות בצפון" או "ביקורת מסעדות במרכז".


אז איך ביקורת מסעדות משתלבת בעבודה מהבית? אנשים רבים מחפשים המלצה טובה לגבי מסעדה שבה יקבלו תמורה נאה לכספם. זה לא ממש תענוג גדול, לאכול במקום שגובה הרבה כסף, ולצאת מאוכזב. אנשים רבים גם אוהבים לקרוא ביקורות קולינריות. בביקורת שלך אתה כותב את רשמיך האישיים ואת דעתך האישית אודות המסעדה, האווירה, השירות, איכות המזון, הטעם, המחירים ועוד.


אם תתמיד בביקורות שלך ותפרסם באופן קבוע באתר, סביר להניח שעם הזמן תצבור יותר ויותר מבקרים ומתעניינים. לפעמים סיפור מסוג זה מגיע אל העיתונות ואל תוכניות האירוח בטלוויזיה, ותרחיש שבו תוזמן להתארח בתוכנית בוקר, ולספר על חוויותיך, אינו דמיוני כלל ועיקר. חשיפה תקשורתית מעין זו עשויה לסלול לך דרך אל העיתונים הגדולים, ואולי אפילו אל הטלוויזיה. דרך נפלאה נוספת לקדם את העסק שלך מהבית, היא לפנות לעיתונים קטנים, מקומונים באזור מגוריך, ולהציע לכתוב עבורם מדור ביקורת מסעדות, ללא תמורה כספית, אך בתמורה לכך שתמונתך, וכתובת אתר האינטרנט שלך יופיעו בכתבה.



אז מדוע מעורבת כאן עבודה מהבית? נכון שהחוויה הקולינרית מתבצעת בחוץ, במסעדות, אך כל עניין הפרסום והתהליך העסקי נעשה מהבית. החל מליטוש הביקורת, העלאתה אל האתר, אירוח של מודעות פרסום באתר. כל אלה נעשים היישר מהדירה שלך בעבודה מהבית הפרטי שלך.