עבודה מהבית ביצירת רשת בלוגים


אחת הדרכים לעשות כסף ברשת האינטרנט היא באמצעות הקמת רשת בלוגים מצליחה. מדובר בתהליך ממושך, ובוודאי ייקח זמן מה עד אשר תהיה ברשותנו רשת בלוגים גדולה ומלאת תוכן.

יחד עם זאת אם אתם מאמינים שניתן להתקדם ולהצליח בעזרת התמדה ועבודה קשה, ואינכם מאמינים לנוסחאות פלא לעשיית כסף, אז ייתכן שעבודה מהבית בהקמת רשת בלוגים, זה הדבר עבורכם.

אני אציג כאן את המודל עסקי שלי להקמת בלוגים שעושים כסף, תוך כדי עבודה מהבית. ראשית עליך לקבל החלטה על מה לכתוב, לבחור בנושא, בתחום ספציפי, שנקרא גם נישה. זה ממש כמו אדם שמחליט לכתוב ספר, הספר שלו עוסק בתקופה מסוימת בסיפור מסוים ובגיבורי סיפור ספציפיים. הוא לא כותב על הכול מהכול, אלא מתמקד בסיפור פרטיקולרי. כך גם בבלוגים, עלינו לבחור נישה. דוגמאות לנישה: דיאטה והרזיה, עשיית כסף באינטרנט, שיווק באינטרנט,קידום אתרים,אילוף כלבים,משחקים ברשת ועוד ועוד. אני ממשיל את מחזור חייהם של הבלוגים שלי, למחזור חייו של אדם.

  1. בלוג עוּבּר – בשלב הראשוני הבלוג הוא כמו תינוק קטן שמתפתח ברחם. השלב העוּבּר, כולל בלוגים בתהליך של מחקר ובלוגים אשר נמצאים בתהליך של כתיבה והכנה.  מומלץ לפחות 12 מאמרים, לפני שתתחילו להשיק את הפוסט הראשון.
  1. בלוג תינוק – זה הוא השלב השני - בלוג תינוק הוא בלוג אשר התפרסמו בו מספר פוסטים. יש להניח לו לגדול עד שיהפוך לבלוג ילד. אין לקדם אותו לפני שיצבור 12 פוסטים. האסטרטגיה לגבי בלוג תינוק היא כזאת- פרסום פוסט ראשון , פרסום פוסט שני מתוזמן בהפרש של שבועיים ימים, ולאחר מכן – 9 פוסטים רצופים המתפרסמים פעם בשבוע. לאחר מכן מגיעה סדרה של 12 פוסטים המתפרסמים פעמיים בשבוע. סה''כ  25 פוסטים.
  1. בלוג ילד – בלוג ילד הוא בלוג הקיים באוויר, חי ונושם מספר חודשים, פורסמו מתוכו יותר מ 12 פוסטים, אך אינו בעמוד הראשון של גוגל, לפיכך תנועת הגולשים מועטה, וההכנסות בהתאם. כאן עלינו לבצע פעולות ומאמצים מתמשכים לאורך כשלושה חודשים ויותר על מנת להביא את הבלוג  ילד למעמד בלוג בוגר. בבלוג ילד הפוסטים יכולים להיות מתוזמנים ל 4 או 6 בחודש.
  1. בלוג בוגר – בלוג בוגר הוא בלוג אשר כבר עובד בשוטף, ממוקם בעמוד הראשון בגוגל, ומכניס כסף בכל יום. תוכן מתפרסם בתזמון אוטומטי אחת לשבוע. דורש טיפול קל ותחזוקה שוטפת,והפצת לינק של המאמרים הקיימים במדיות נוספות מחוץ לאתר. בבלוג בוגר הפוסטים מתוזמנים לפרסום אחת לשבוע.
מהם בלוגים חסרי משמעות? מדובר בבלוגים שמבחינה כלכלית הם חסרי משמעות. כאלה  שאין להם פוטנציאל רב, ואין טעם להשקיע בהם. בין אם המפרסמים בתחום הזה מועטים, ובין אם התגמול עבור הפרסומות מאוד נמוך. עדיף להשקיע את המאמץ באתרים בעלי פוטנציאל, ולא להשקיע במשהו שממילא יכניס מעט מאוד כסף. אנו נניח לבלוגים המוגדרים כחסרי משמעות, ונתמקד בבלוגים החזקים יותר, והמשמעותיים יותר.

אם נבחן וננתח את המודל בו בלוג מגיע למצב שהוא מרוויח כסף, הרי שנגלה שהתהליך כולו נמשך כחצי שנה.

1-2 חודשים -  הכנת התכנים והעלאתם במצב של פרסום מתוזמן אוטומטי.

3 חודשים – פרסום תכנים באתר (בערך כ 12 פוסטים)

2- 3 חודשים-  קידום האתר אל העמוד הראשון בגוגל. על פי מודל זה אנו רואים שלוקח 6- 8 חודשים, עד שהבלוג תופס נפח מבחינת תכנים, מגיע לעמוד הראשון של גוגל ומייצר הכנסה פסיבית לאורך זמן.

לאחר שחולפים שלושה חודשים הבלוג הופך מבלוג תינוק לבלוג ילד.  לא מומלץ להתחיל בפעולות של קידום לגבי בלוג תינוק, יש לתת לו לגדול להגיע לגיל 3 חודשים, ואז להתחיל בפעולות הקידום. מדוע? כי בגוגל ממש לא יאהבו את זה שאתם מקדמים בלוג תינוק. מצד שני  זה מעניק  לכם פרק זמן של  שלושה חודשים על מנת להתחיל לתכנן  תינוק חדש – בלוג חדש. בשלושת החודשים הללו, בשעה שאתם ממתינים להבשלה של הבלוג, אתם אמורים בפעולות הכנה לבלוגים חדשים.

שימו לב שבלוג תינוק באופן אוטומטי גדל והופך לבלוג ילד, לאחר שלושה חודשים, אבל בלוג ילד לא הופך אוטומטית לבלוג בוגר. יהיו בלוגים שלאחר פעולות קידום אתרים  יגיעו לעמוד הראשון בגוגל ויהפכו לבוגר, ואילו אחרים ייתקעו בשלב הילדות ולא יצליחו לעבור לשלב הבא. בלוג שקיים תקופה ארוכה כבלוג ילד, ולא מצליח לאורך זמן להפוך לבלוג בוגר, עלול בסופו של דבר להפוך לבלוג חסר משמעות, כלומר חסר משמעות כלכלית.