עבודה מהבית כאן ועכשיו

מדוע דווקא עכשיו זה זמן הזהב לעבודה מהבית באמצעות האינטרנט? אמנם שורשי האינטרנט נעוצים אי שם בשנות ה 60. אך בזמנו הכול היה שונה לחלוטין, ובכלל לא דומה לאינטרנט כפי שאנו מכירים אותו כיום. רק בשנת 2005 חל גידול מסיבי ומשמעותי בכמות המשתמשים ברשת. לפני כן, ב 1990 הושק הדפדפן הראשון, ולא היה נראה אז לעין שהרשת תצמח באופן מדהים שכזה, ושמאות מיליוני אנשים מכל רחבי העולם יהיו שותפים לאותה הרשת. בשנות ה 90 ואפילו בראשית שנות האלפיים עדיין סבלנו מניתוקים מרובים ברשת האינטרנט, ולעתים להפעיל עסק מהבית באינטרנט היה פשוט סיוט. כיום התשתיות הרבה יותר חזקות והרבה יותר יציבות. לא רק זאת, אלא שמהירות הגלישה היום מהירה מאוד, והשירות השתפר פלאים.

להתחיל לעבוד מהבית


האם כיום אתה מסוגל לדמיין את החיים ללא המדיום הזה שנקרא אינטרנט? הרי אין יום שאנו לא עושים בו שימוש. בודקים מה האם יירד גשם מחר, ומה תהיה תחזית מזג האוויר בשבוע הבא, שולחים הודעות ומסרים, מתקשרים עם חברים, מכירים בני זוג, רוכשים כרטיסים להופעות, רוכשים מכשירי חשמל, מאזינים למוזיקה, ורואים סרטים, מתעדכנים בחדשות, והכל באינטרנט. וזוהי רק רשימה חלקית. למעשה רשת האינטרנט עדיין לא מיצתה את כוחה והיא צפויה לגדול ולצמוח עוד ועוד. ייתכן מאוד שבשלב זה אתה שואל, אוקיי, אבל מה יוצא לי מזה? זה נחמד שהאינטרנט נכנס לכל פינה בחיים שלנו, וזה יופי שהוא חלק אינטגרלי מהתרבות של העולם החדש, אבל מה אני יכול להרוויח מזה?
אני רוצה לומר לך שזה כמו בהשקעות נדל''ן. מי שרכש דירה לפני שנתיים – שלוש הרוויח בערך כ 30%. וזה בא לידי ביטוי במאות אלפי שקלים. כלומר האנשים הללו הרוויחו מאות אלפי שקלים. מי שייסד עסק באינטרנט לפני מספר שנים, היום אסיר תודה על כך שהוא עשה זאת, מכיוון שמחזור המכירות, והיקף המכירות שלו גדלו באופן מפתיע. מה שאני רוצה לומר הוא שמי שמוותר על היום על עסק מהבית, מי שמוותר כיום על עבודה מהבית בעסק מקוון משלו, פשוט מטורף.


ממש כמו בשירו של מאיר אריאל, העגלה נוסעת אין עצור. זה לא שהכלכלה משתנה, הכלכלה כבר השתנתה, והגל הזה הולך לצבור עוד ועוד תאוצה, ולהפוך לצונמי בעשור הקרוב. מי שבונה כיום עסק פשוט באינטרנט, ומתחיל לעבוד מהבית,יכול למצוא את עצמו בשנת 2020 מחזיק פיסת זהב בידיו, או לפחות נכס בעל ערך רב.