עבודה מהבית – איך וממה להתחיל ?


אם המחשבה לעבוד מהבית אי פעם חלפה בראשך, ייתכן שאתה תוהה איך בכלל מתחילים?  במאמר זה נתמקד בעבודה מהבית המתבצעת באמצעו רשת האינטרנט העולמית.
עבודה מהבית?

הכלל הראשון הוא לדעת כיצד להתבונן. תלמד להתבונן מה אחרים עושים, מה המתחרים שלך עושים, או אלה שיהיו אי פעם המתחרים שלך. איך הם מפרסמים, באיזה מקומות הם משקיעים את המאמצים שלהם. לאן הם מכוונים? האם אתה כבר יודע אודות מילות מפתח, האם אתה יודע איך להביא תנועת גולשים אל האתר שלך? האם אתה מסוגל לקדם אתר או בלוג בתוצאות החיפוש של גוגל? האם אתה מסוגל לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש? האם אתה יודע אודות אדוורדס של גוגל, ופרסום מודעות באינטרנט? כל זה חלק מהדברים שתצטרך ללמוד ולדעת במאמצים שלך לעשות כסף באינטרנט.

הכול מתחיל מההצעה. אם אתה רוצה למכור מוצר כלשהו, בין אם מדובר במוצר משלך, או מוצר של אחרים שאתה מקדם, עליך תמיד לוודא שמדובר במוצר יוצא מן הכלל. הכוח טמון בהצעה עצמה, זוהי נקודת הפתיחה. הצעה שממירה בטירוף היא הצעה שאחוז גבוה של אנשים שמגיעים אליה, הופכים ללקוחות. אם מתוך כל 100 אנשים שצפו בהצעה, 10 אנשים הופכים ללקוחות ורוכשים את המוצר, הרי שמדובר באחוז המרה גבוה מאוד. בדוגמה זו, אחוז ההמרה עומד על 10%.

אל תתפזר יותר מדי בהצעות השונות שרצות באינטרנט. אני מציע לך לקחת נושא אחד ולהשקיע בו, להתמקד בו, עד שתהיה מומחה בתחום הזה. ולא משנה במה אתה בוחר. בין אם מדובר בהרצת קמפיין פרסום בגוגל, או ביצירת עמוד נחיתה. בין אם  מדובר ביצירת באנרים, עיצוב אתרים, או עיצוב עטיפות לספרים אלקטרוניים. אם אתה לא אדם טכני אבל אתה אדם שיודע לכתוב היטב, אז תתמקד ביצירת תכנים ובכתיבת מאמרים. אל תתפזר לכל הכיוונים. אני לא אומר שלא טוב לדעת כמה שיותר, להפך, ככל שתדע יותר, כך תהיה מסוגל להרוויח יותר. אבל אני רואה את זה כל הזמן, אנשים מנסים בבת אחת לדעת הכול, והם מאבדים הכול. מכיוון שהם משקיעים כמה דקות בזה, וכמה דקות בדבר האחר, והם לא מצליחים להתמקד בדבר אחד, ולהיות טובים באותו דבר ספציפי.

תכין מראש מספר קמפיינים לפי נושאים, כך שברגע שעולה הצעה שקשורה לאותה הנישה הספציפית, אתה מוכן תוך מספר דקות להעלות את הקמפיין הזה לאוויר ולהתחיל להרוויח מזה כסף. אני מכינה 10 קמפיינים בנושאים כלליים. כמו למשל, ירידה במשקל, עשיית כסף, מציאת מקום עבודה, לימודים ועוד.

האם אתה יכול להפוך את האתר הפשוט שלך למותג? לפעמים אתרים מתחילים כמשהו זניח ברשת האינטרנט, אבל עם הזמן מתחילים לצבור קהל גולשים נאמן, ובסופו של דבר הופכים למותג של ממש. משהו שכאשר אנשים אומרים את שמו אז כבר יודעים למה הכוונה. אתר שאנשים מחפשים אותו באופן מודע, ולא בחיפוש כללי למילות מפתח כלליות. כאשר אתר הופך להיות כזה, אז בעצם הוא הופך להיות נכס של ממש בעבור בעליו. כאשר מתחילים לזהות מגמה שכזאת, ושאתר אינטרנט הולך לכיוון הזה, כדאי לפעול לגייס משקיעים נוספים, ולהגדיל את כמות התכנים ולעדכן אותו בתדירות גבוהה יותר, מכיוון שהגולשים (וגם מנועי החיפוש) מחפשים כל הזמן תוכן חדש ועדכני. האתר לובש צורה חדשה, לעתים מקבל מראה חדשני ואופנתי, ומעוצב מחדש. כאשר אנשים רואים את הלוגו של האתר, אז הם כבר מזהים אותו כמשהו מוכר.

אתרים כאלה יכולים לקדם עשרות הצעות ופרסומות בבאנר מתחלף. מכיוון שהווליום של הגולשים גבוה מאוד, כלומר מדי יום פוקדים את האתרים הללו, אלפי גולשים, הרי שתמיד יהיו אנשים אשר יתעניינו בהצעות. מכירת שטח פרסום זוהי אחת מהדרכים האפקטיביות ביותר לעשות כסף מאתר אינטרנט מצליח.